Barnas museum: Bli kjent med Bombus

Museets egen humledronning, Bombus, våkner fra vinterdvalen. Hva gjør hun så....?

Våren er her og museets egen humledronning, Bombus, våkner fra den lange vinterdvalen – hva gjør hun så..?

Denne ettermiddagen får barna møte Bombus og lære om den viktige jobben hun og andre insekter gjør for å spre pollen og bidra til at planter formerer seg. Deretter kan barna være med på å så blomsterfrø som i løpet av våren og sommeren vil spire og gro og bli en viktig del av Bombus´ drømmehage, på museets takterrasse.

Denne aktiviteten passer fint for barn fra 5 år og oppover.

Deltakelse på Barnas museum er inkludert i ordinær museumsbillett og årskort.

Middagstilbud (16.30-17.00)

Ønsker du å kjøpe middag i museumskafeen før arrangementet starter? Fra klokken 16.30 serverer vi pastagrateng med kjøttdeig og salat. Pris per porsjon er 50 kr for barn og 100 kr for voksen. Restaurant- og matfag ved Sandefjord videregående skole står for matlagingen. Send en mail til post@vestfoldmuseene.no innen 15. april og oppgi antall porsjoner. Barnas museum er et samarbeid med Kirkens Bymisjon.

Velkommen!

Forslag til tema for Barnas museum?

Har du ønsker eller forslag til tema for Barnas museum? Send gjerne innspill til oss på post@vestfoldmuseene.no