Arkiv etter foreninger og organisasjoner

Vestfoldarkivet har arkiver etter en rekke organisasjoner, lag og foreninger.

Dette er blant annet idrettslag- og foreninger, elevforeninger, lærerlag, avholdsforeninger, sanitetsforeninger, speiderforeninger, musikkorps, sangkor, teaterforeninger og religiøse foreninger.

• Sort-hvit-bildet viser 11 unge menn som står åp rekke. De har hvite, litt lange shortser, stripete trøye med v-hals og krage og like ensfargede sko og strømper på bena. Ballen er mørk.
    Fram fotballag. Bildet er hentet fra fotballavdelingens protokoll for avisreferater i 1932. Fra venstre: Thor Svendsen, Johan Thoresen, Valter Hetty, Nicolai Hagen, Thorleif Evensen, Sigurd Nilsen, Bjarne Larsen, Fredrik Hetty, Ludvig Jensen, Rolf Johnsen og Sverre Hansen. Fotograf ukjent. Fra arkivet A-1865 - Pa 750 - Idrettsforeningen FRAM.

Vil du vite mer?

Nedenfor finner du innganger til korte presentasjoner av enkelte av arkivene. (Nettsiden er under utvikling. Flere kommer etter hvert.)

Vi har også arkivene etter Arbeiderbevegelsen i Vestfold.

Museum24:Portal - 2024.05.06