Bli med på rebus og samle frøposer!

• En liten jente med lyst hår kikker opp i en kasse med jord. I kassen er det en liten grønn spire

Bli med på rebus på våre museer og samle alle frøposene!

I år har du mulighet til å være med på sommerrebus på våre museer. Utforsk utstillinger, historiske bygg og kulturelle landskap og løs oppgaver underveis. Ved hvert museum er det mulig å få med seg en egen frøpose hjem som du kan dyrke i egen hage eller kasse hjemme.

Klarer du å besøke minst fire forskjellige av våre museer? Da får du også din helt egen spirekasse som du kan plante frøene i! Klarer du alle 9!

Du blir du Vestfoldmuseenes Superhelt og får en helt egen overraskelsespremie!

Ulike frøposer hos våre ulike museer

Dyrk Aluminiummuseets jordbær i egen hage, slik som 1900-talls arbeiderne.

Pynt hagen med solsikker fra Berger museum. Krydre maten din med dill fra renessansehagen på Jernverket Eidsfoss. La basilikum fra Haugar lokke fram noen italienske vibber. Plant sommerblomster fra Hvalfangstmuseet for biene. Start din egen herskapshage med gressløk fra Larvik museum.

Plyndre hellig løk fra Midgard vikingsenter. Beskytt deg mot pesten med timian fra Slottsfjellsmuseet. Forglem ei Munch og få med deg noen forglemmeifrø fra Munchs hus.

• Liten gutt står ved en kasse med jord. Han viser frem et frø og har en spade i den andre hånda.