Art Night: Kunstnersamtale med legendariske Penny Arcade

Et samarbeid med Aparte-festivalen

Penny Arcade. Foto: Apartefestivalen.

Penny Arcade besøker Haugar kunstmuseum

Penny Arcade (72) rømte hjemmefra som 13-åring, ble oppdratt av drag queens og deltok på Stonewall-opprøret i 1969. Hun startet karrieren sammen med Patti Smith ved Theatre of The Ridiculous, hvor hun ble oppdaget av Andy Warhol, og presentert som Superstar sammen med Jackie Curtis og Holly Woodlawn i filmen Women in Revolt.

Denne kvelden samarbeider Haugar kunstmuseum med APARTE-festivalen om en kunstnersamtale med den legendariske performancekunstneren Penny Arcade på Haugar kunstmuseum.

• Portrett av billedkunstner Unni Askeland. Hun har blondt hår, solbriller på hodet og sort pels på seg. Hun ser i kamera og gjør trutmunn
    Billedkunstner Unni Askeland.

Kunstnersamtalen ledes av billedkunstner Unni Askeland. Unni Askeland er en norsk billedkunstner som selv har levd kunstnerlivet i New York.

Kom og hør Penny Arcade og Unni Askeland samtale om livet, kunsten, Andy Warhol og karrieren.

Samtalen ordnes i samarbeid med APARTE festivalen.

Museet og utstillingen Warhol og Munch holder åpent til kl. 22.00.

URO serverer både varmt og kaldt!

Velkommen!