Fagdag: Kunstformidler - en rolle i endring?

Kunstformidler; en rolle i endring?

Velkommen til fagdag om kunstformidling!

Kunstformidlerens rolle er i stadig endring, fra å tidligere ha vært en mer tydelig definert rolle, rommer i dag rollen mange ulike felt. Dette skaper flere krav til både utdannelse, bakgrunn og kompetansebygging.

Hvilke forventninger finnes fra ledelse, samfunn og myndigheter, og samsvarer de? Hvilke samarbeid og arbeidsformer fungerer best for at museene skal fremstå som helhetlige og kommunisere riktig med publikum?

Seminaret tar utgangpunkt i noen av de rollene som skal fylles, det vil handle om digital kunstformidling og digitale arbeidsverktøy, arbeidsformer og samarbeid innad i museet, kunstverkstedets rolle og mye mer.

Med oss har vi blant andre:

• Palmyre Pierroux, Professor, Museumspedagogikk, Universitetet i Oslo
  • Camilla Sune- Formidlingsleder, Henie Onstad Kunstsenter, Bærum
  • Maria Saarikoski- Amos Rex, Helsinki
  • Kari Kalbakk-Museumspedagog, Lillehammer kunstmuseum

Billetter

I billetten inngår lunsj og kaffe. Maten er vegansk men meddel gjerne om du har mat-allergier på forhånd. For kjøp, se link under.

Velkommen til en hyggelig og inspirerende fagdag på Haugar kunstmuseum!

Kjøp billetter til fagdagen her:

Museum24:Portal - 2024.10.21