Barnas museum: Lær om zombieormen Osedax

Hva skjer når en hval dør på naturlig vis? Og hva har zombieormen Osedax med dette å gjøre? Dette skal vi undersøke!

Har du noen gang tenkt på hva som skjer når en hval dør på naturlig vis? Og hva har zombieormen Osedax med dette å gjøre?

Dette temaet skal vi undersøke nærmere på Barnas museum denne ettermiddagen. Vi ser på spennende bilder og prøver å forstå hvordan en død hval kan gi nytt liv til tusenvis av arter i lang tid etter at hvalen har pustet for siste gang. I museumsverkstedet forbereder vi oss til halloween, der barna kan lage uhyggelige dekorasjoner av fargerike materialer.

Barnas museum passer fint for barn fra 4 år og oppover i følge med voksen. Deltakelse på Barnas museum er inkludert i ordinær museumsbillett og årskort.

Spis middag på museet

Ønsker du å kjøpe middag i museumskafeen før arrangementet starter? Fra klokken 16.30 serverer vi middag i museumskafeen.

Denne dagen står kjøttboller i tomatsaus med potetmos og salat på menyen. Pris per porsjon er 50 kr for barn og 100 kr for voksen. Restaurant- og matfag ved Sandefjord videregående skole står for matlagingen.

Send en mail til post@vestfoldmuseene.no innen 21. oktober og oppgi antall porsjoner. Barnas museum er et samarbeid med Kirkens Bymisjon.

Velkommen!

Forslag til tema for Barnas museum?

Har du ønsker eller forslag til tema for Barnas museum? Send gjerne innspill til oss på post@vestfoldmuseene.no

Museum24:Portal - 2024.10.08