Barnas museum: Vi utforsker hvalbåten "Southern Actor"

Hvalbåten Southern Actor. Foto: Stig-Tore Lunde.

Vi møtes på Hvalfangstmuseet og går samlet ned til hvalbåten som ligger til kai ved Museumsbrygga. Vel framme går vi en runde om bord og utforsker båten, ser hvordan mannskapet hadde det og snakker om hval og hvalfangsthistorie. Her er det rom for undring og nysgjerrighet!

Denne aktiviteten passer fint for barn fra 5 år og oppover, i følge med voksne.

Deltakelse på Barnas museum er inkludert i ordinær museumsbillett og årskort.

Middagstilbud (16.30-17.00)

Ønsker du å kjøpe middag i museumskafeen før arrangementet starter? Fra klokken 16.30 serverer vi kyllingschnitzel med potet og grønnsaker. Pris per porsjon er 50 kr for barn og 100 kr for voksen. Restaurant- og matfag ved Sandefjord videregående skole står for matlagingen. Send en mail til post@vestfoldmuseene.no innen 10. mai og oppgi antall porsjoner. Barnas museum er et samarbeid med Kirkens Bymisjon.

Velkommen!

Har du forslag til tema for Barnas museum?

Vi vil gjerne at Barnas museum skal bli til i samarbeid med publikum. Send ønsker eller forslag til tema til post@vestfoldmuseene.no.