Midgard Vikingfestival 2023

  •  (Foto/Photo)
    1/1

Generelle festivalregler for Midgard Vikingfestival 2023

  • Midgard Vikingfestival er et familievennlig, upolitisk og inkluderende arrangement, med fokus på formidling av kunnskap om vikingtiden til publikum.
    Vikinger eller andre som gjennom oppførsel eller handling bryter med dette vil bli bedt om å forlate området
  • Det forventes at alle deltagere kan formidle til publikum om eget håndverk, utrustning eller handelsvarer
  • Våre regler for autentisitet skal alltid følges. Les mer her
  • Alle deltagere skal møte publikum på en hyggelig og presentabel måte, og etter beste evne møte publikums forventninger til deltagere på festivalen
  • Det forventes at alle følger norsk lov
  • Det er kun lov å brenne bål i fyrfat
  • Alle telt skal ha brannslukningsapparat
  • Det er båndtvang på området, og vi gjør oppmerksom på at det er båndtvang hele året langs kyststien og i Borreparken
  • All søppel skal kastes på anvist sted
  • Deltakelse på festivalen innebærer at du aksepterer å bli fotografert, og at bildene kan brukes i Vestfoldmuseene sin markedsføring
  • Vi ønsker en hyggelig festival for alle, både deltagere og besøkende. Reglene er laget for å oppnå dette med best mulig resultat
  • Hvis du ønsker å bo videre på området etter vikingfestivalen må det sendes inn egen søknad om plass på vikingsommer. Vær klar over at du sannsynligvis må flytte teltet ditt mellom vikingfestivalen og vikingsommer
  • Biler skal så fort som mulig kjøres ut av området og parkeres på anvist deltagerparkering.
  • Publikum betaler for å oppleve markedet helt frem til markedet stenger. Det er ikke tillat å pakke ned boder før stengetid.
  • Det er ikke anledning til å kjøre biler ned til området før 30 minutter etter at festivalen stenger på søndag. Hvis noen må reise tidligere enn dette må det avtales med museet på forhånd, og det vil påvirke plassering på markedsområdet. Alt utstyr må da bæres til bilen.
  • Din teltplass skal ryddes før avreise, søppel osv skal kastes på anvist sted

Åpningstider

Festivalens åpningstider er:

  • Fredag 30. juni: 14.00 - 20.00
  • Lørdag 1. juli: 11.00 - 18.00
  • Søndag 2. juli: 11.00 - 17.00

Ankomst og avreise

Ankomst

  • Området er tilgjengelig for deltagere fra mandag 26. juni til mandag 3. juli
  • Alle deltagere skal registrere seg ved ankomst og får tildelt teltplass. Registrering skjer mellom 1100 og 1530 hver dag fra mandag 26. juni til onsdag 28. juli. Henvend deg i resepsjonen på Midgard ved ankomst for nærmere beskjed. Ved planlagt ankomst utenfor dette tidsrommet må man gi beskjed på forhånd, hvis ikke må man vente med å sette opp telt. Det er ikke anledning til å sette opp telt utenfor anvist plass
  • Torsdag 29. juni er registrering åpen fra 0900 til 2100
  • Fredag 30. juni er registering åpen fra 0900-1100. Alle biler skal være ute fra området senest 1200
  • Området er åpent for publikum hver dag før festivalen, og det skal se historisk ut i museets åpningstid 11-16
  • Biler skal så fort som mulig kjøres ut av området og parkeres på anvist deltagerparkering

Avreise

  • Publikum betaler for å oppleve markedet helt frem til markedet stenger. Det er ikke tillat å pakke ned boder før stengetid
  • Det er ikke anledning til å kjøre biler ned til området før 30 minutter etter at festivalen stenger på søndag. Hvis noen må reise tidligere enn dette må det avtales med museet på forhånd, og det vil påvirke plassering på markedsområdet. Alt utstyr må da bæres til bilen
  • Din teltplass skal ryddes før avreise, søppel osv skal kastes på anvist sted

Søknad om plass

  • Ved søknad om plass til vikingsommer forutsettes det at både generelle regler og regler for autentisitet er lest og akseptert
  • Forening/grupper som sender inn felles søknad prioriteres ved tildeling av plass
  • Kampgrupper har egen invitasjon organisert av Borrefylkingen, og søker ikke om plass gjennom Vestfoldmuseene
  • For søknad om plass til vikingsommer 2023, send en epost til fredrik.bjonnes@vestfoldmuseene.no med den følgende informasjonen:
    • Navn på forening/gruppe
    • Kontaktperson m/ epost og telefonnr
    • Antall og navn på alle deltagere
    • Planlagt tidspunkt for ankomst og avreise
    • Hva foreningen/enkeltpersoner bidrar med av formidling og annen aktivitet
    • Størrelse på alle telt, og orientering av åpning (kortside/langside) Hvis oppløft benyttes skal plassbehov ved åpent telt oppgis
    • Eventuelle allergier eller andre diettbehov vi bør vite om (hvis gruppepåmelding, oppgi navn på hvem som har hvilken allergi)


Velkommen til Midgard Vikingfestival 2023!