Hopp til hovedinnhold

Midgard Vikingfestival!

Praktisk informasjon for dere som skal delta på festivalen.

  • 1/1

Generelle festivalregler for Midgard Vikingfestival 2025

  • Midgard Vikingfestival er et familievennlig, upolitisk og inkluderende arrangement, med fokus på formidling av kunnskap om vikingtiden til publikum
    Vikinger eller andre som gjennom oppførsel eller handling bryter med dette vil bli bedt om å forlate området
  • Det forventes at alle deltagere kan formidle til publikum om eget håndverk, utrustning eller handelsvarer
  • Våre regler for autentisitet skal alltid følges: Les mer her!
  • Alle deltagere skal møte publikum på en hyggelig og presentabel måte, og etter beste evne møte publikums forventninger til deltagere på festivalen
  • Det forventes at alle følger norsk lov
  • Det er kun lov å brenne bål i fyrfat
  • Alle telt skal ha brannslukningsapparat
  • Vi oppfordrer alle deltakere til å ha røykvarsler i teltet
  • Det er båndtvang på området, og vi gjør oppmerksom på at det er båndtvang hele året langs kyststien og i Borreparken
  • All søppel skal kastes på anvist sted
  • Deltakelse på festivalen innebærer at du aksepterer å bli fotografert, og at bildene kan brukes i Vestfoldmuseene sin markedsføring
  • Vi ønsker en hyggelig festival for alle, både deltagere og besøkende. Reglene er laget for å oppnå dette med best mulig resultat
  • Hvis du ønsker å bo videre på området etter vikingfestivalen må det sendes inn egen søknad om plass på vikingsommer. Vær klar over at du sannsynligvis må flytte teltet ditt mellom vikingfestivalen og vikingsommer

Åpningstider

Festivalens åpningstider er:

  • Fredag 4. juli kl. 13.00 - 20.00
  • Lørdag 5. juli kl. 10.00 - 18.00
  • Søndag 6. juli kl. 10.00 - 17.00

Ankomst og avreise

Ankomst

  • Området er tilgjengelig for deltagere fra mandag 30. juni til mandag 7. juli
  • Alle deltagere skal registrere seg ved ankomst og får tildelt teltplass. Registrering skjer mellom 1100 og 1530 hver dag fra mandag 30. juni til onsdag 2. juli. Henvend deg i resepsjonen på Midgard ved ankomst for nærmere beskjed. Ved planlagt ankomst utenfor dette tidsrommet må man gi beskjed på forhånd, hvis ikke må man vente med å sette opp telt. Det er ikke anledning til å sette opp telt utenfor anvist plass
  • Torsdag 3. juni er registrering åpen fra 09.00 - 21.00
  • Fredag 4. juni er registrering mulig fra 09.00 til 11.30. Alle biler må være ute fra området senest 12.00.
  • Området er åpent for publikum hver dag i uken før festivalen, og det skal se historisk ut i museets åpningstid 11.00 - 16.00
  • Biler skal så fort som mulig kjøres ut av området og parkeres på anvist deltagerparkering

Avreise

  • Publikum betaler for å oppleve markedet helt frem til markedet stenger. Det er ikke tillat å pakke ned boder før stengetid
  • Det er ikke anledning til å kjøre biler ned til området før 30 minutter etter at festivalen stenger på søndag. Hvis noen må reise tidligere enn dette må det avtales med museet på forhånd, og det vil påvirke plassering på markedsområdet. Alt utstyr må da bæres til bilen
  • Din teltplass skal ryddes før avreise, søppel osv skal kastes på anvist sted.

Søknad om plass

  • Ved søknad om plass til vikingsommer forutsettes det at både generelle regler og regler for autentisitet er lest og akseptert
  • Forening/grupper som sender inn felles søknad prioriteres ved tildeling av plass
  • Kampgrupper har egen invitasjon organisert av Borrefylkingen, og søker ikke om plass gjennom Vestfoldmuseene
  • For søknad om plass til Midgard vikingfestival 2025, send en epost til fredrik.bjonnes@vestfoldmuseene.no med den følgende informasjonen:
    • Navn på forening/gruppe
    • Kontaktperson m/ epost og telefonnr
    • Antall og navn på alle deltagere
    • Planlagt tidspunkt for ankomst og avreise
    • Hva foreningen/enkeltpersoner bidrar med av formidling og annen aktivitet. Legg gjerne ved bilder av telt/varer/aktivitet
    • Størrelse på alle telt, og orientering av åpning (kortside/langside) Hvis oppløft benyttes skal plassbehov ved åpent telt oppgis
    • Eventuelle allergier eller andre diettbehov vi bør vite om (hvis gruppepåmelding, oppgi navn på hvem som har hvilken allergi). Som vanlig arrangerer vi en deltagermiddag, og ønsker at alle skal få et godt måltid
  • Søknadsfristen for Midgard vikingfestival 2025 er 15. mars. Søknader som kommer inn etter denne datoen vil bare vurderes hvis vi har ledig plass. Deltagere vi vurderer som ekstra gode vil kunne få godkjent søknaden før søknadsfristen, så det anbefales å ikke venter til fristen med å sende inn søknad

Velkommen til Midgard Vikingfestival 2025!

 

 

Museum24:Portal - 2024.11.2 5
Grunnstilsett-versjon: 2