Påskeferiemoro: Fra egg til kylling!

• To barn sitter i hver sin stol og holder påskekyllinger
    Små kyllinger blir tatt godt vare på. Foto: Georg Aamodt.

Program hele påskeuka, fra 1. - 10. april

Hils på nyfødte kyllinger

Hils på søte små kyllinger som akkurat er klekket. Du kan få hjelp til å løfte dem opp og holde dem trygt i dine varme hender. Kyllingene kommer fra Bjune gårdsdrift, en besøksgård som vi har et samarbeid med.

Marmorering av egg

Vi marmorerer egg. Med hjelp av skall fra gul og rød løk, bandasje, litt farge og kokende vann kan du lage vakre egg, som du kan få med hjem.

Omvisning

Du kan også være med på en omvisning på museet. Omvisningen starter kl. 13.00 hver dag

Aktivitetsrom

Aktivitetsrommet vil være åpent hele påskeuka, der er mulig å kle seg ut og tegne. Vi har til og med en egen tronestol der du kan være konge eller dronning

Påskequiz!

Utfordre de små grå, og bli med og løs påskequizen vår.

Servering

Kaféen på museet er åpen hele uken. Her kan du få kjøpt kaffe, boller og vafler.

Og ikke glem vi har åpnet Vikinghallen - den er nå pusset opp og en ny og lærerik utstilling har åpnet.

Vi gleder oss til å se deg!

Billetter kjøpes i resepsjonen.

Åpningstider

• Mandag - onsdag: kl. 11.00 - 16.00