TidsforDRIV sesong 2 – Aluminium: fra Napoleons tallerkener til flate biler

Denne episoden er for deg som er interessert i industrihistorien og historisk forståelse for et dagsaktuelt metall.

Hvordan er aluminium og dine bensinutgifter knyttet sammen? Og hvorfor hadde Napoleon tallerkener i aluminium? Og kan aluminium være en del av det grønne skiftet? Dette er noen av temaene vi snakker om sammen med historikerne Kristin Skjelbred og Kasper Søyland.

Podkastvert: Ellen Asplin
Produsent: Susan Melleby
Lydtekniker: Jon Anders Bjerva
Utgiver: Vestfoldmuseene IKS.

Musikk: reNovation by airtone (c) copyright 2019 Licensed under a Creative Commons Attribution (3.0) license.

Kontakt oss på kommunikasjon@vestfoldmuseene.no dersom du har innspill til eller spørsmål om podkasten.

Hvis du vil være sikker på å få med deg de fremtidige episodene, kan du abonnere via ulike podkastkanaler:

Hør spennende samtaler mellom podkastvert, kulturhistoriker og museolog Ellen Asplin og en rekke kunnskapsrike kollegaer og gjester.