TidsforDRIV sesong 3 – Fra Larvik til Kenya i en 30 år gammel kano

Kanoferd til Afrika, møte med andre kulturer og midtlivskrise - og historien om en gjenstand.

Sammen med Marianne Sørensen og Peter Kihlman snakker vi om speidergutta Reidar Teigen og Odd Ekanger Olsen, deres kanoferd fra Larvik til Kenya i 1952–1953, møte med andre kulturer og midtlivskrise.

I slutten av episoden snakker vi med konservator og møbelsnekker Annika Sander. For hvordan i alle dager klarer vi å stille ut og ta vare på en 100 år gammel kano?

“Tar du et åretak av gangen så kommer du til Afrika”

Odd Ekanger Olsen

Podkastvert: Ellen Asplin

Produsent: Susan Melleby
Lydtekniker: Jon Anders Bjerva
Utgiver: Vestfoldmuseene IKS.

Kontakt oss på kommunikasjon@vestfoldmuseene.no dersom du har innspill til eller spørsmål om podkasten.

Hvis du vil være sikker på å få med deg de fremtidige episodene, kan du abonnere via ulike podkastkanaler:

Hør spennende samtaler mellom podkastvert, kulturhistoriker og museolog Ellen Asplin og en rekke kunnskapsrike kollegaer og gjester.

Museum24:Portal - 2024.05.06