TidsforDRIV sesong 3 – Kulturarv og krig

I denne episoden diskuterer vi ivaretagelsen og beskyttelsen av kulturarven vår under krig og væpnet konflikt.

Det går en vandrehistorie fra andre verdenskrig om at det skal ha manglet penger i det engelske forsvarsdepartementet. Forsvarsministeren foreslo derfor Churchill at de kunne ta midler fra kulturdepartementet og gi det til forsvaret. Da skal Churchill ha svart: Then what are we fighting for?

Denne gangen har vi besøk av ph.d. Lise-Emilie Talleraas og representant fra norske Blue Shield Axel Mykleby. Sammen diskuterer vi ivaretagelsen og beskyttelsen av kulturarven vår under krig og væpnet konflikt.

Podkastvert: Ellen Asplin

Produsent: Susan Melleby
Lydtekniker: Jon Anders Bjerva
Utgiver: Vestfoldmuseene IKS.

Kontakt oss på kommunikasjon@vestfoldmuseene.no dersom du har innspill til eller spørsmål om podkasten.

Hvis du vil være sikker på å få med deg de fremtidige episodene, kan du abonnere via ulike podkastkanaler:

Hør spennende samtaler mellom podkastvert, kulturhistoriker og museolog Ellen Asplin og en rekke kunnskapsrike kollegaer og gjester.