TidsforDRIV sesong 3 – Lek eller vitenskap?

Hvor går egentlig grensa mellom lek og vitenskap? Kan eventyrere være forskere? Eller er det bare en måte å få midler på?

Vi snakker med Olav Heyerdahl som har vært med på to ekspedisjoner inspirert av bestefaren hans Thor Heyerdahl. Olav har en åpen og ærlig samtale med oss om hvordan det er å være på ekspedisjon og hva som er fordelene og ulempene med denne type arbeid.

I slutten av episoden snakker vi også med arkeolog og lektor ved Universitetet i Oslo, Knut Ivar Austvoll, om hva arkeologi er. Spesielt nysgjerrige er vi på eksperimentell arkeologi. Er akademikere de rette personene til å gjøre denne type forskning?

Podkastvert: Ellen Asplin

Produsent: Susan Melleby
Lydtekniker: Jon Anders Bjerva
Utgiver: Vestfoldmuseene IKS.

Kontakt oss på kommunikasjon@vestfoldmuseene.no dersom du har innspill til eller spørsmål om podkasten.

Hvis du vil være sikker på å få med deg de fremtidige episodene, kan du abonnere via ulike podkastkanaler:

Hør spennende samtaler mellom podkastvert, kulturhistoriker og museolog Ellen Asplin og en rekke kunnskapsrike kollegaer og gjester.