TidsforDRIV sesong 3 – Om påsken med Trond Bakkevig

Hvorfor har vi ferie fra jobb i påsken - og hva skal til for ekte påskestemning? I denne TidsforDRIV-episoden har vi besøk av teolog Trond Bakkevig.

Trond Bakkevig har tidligere vært generalsekretær i Mellomkirkelige råd, rådgiver for utenriksministeren på slutten av 1980-tallet, sogneprest, prost og leder av kirkerådets stats/kirke-utvalg fra 1998-2002.

Du som lytter til denne episoden kan derfor være trygg på at vi har noen med gode kvalifikasjoner til å svare når vi spør: Hvorfor har vi ferie fra jobb i påsken?

I andre del av episoden snakker vi med Bakkevig om hans arbeid i Midtøsten, Ridderordenen av den hellige grav i Jerusalem, og hva som skal til for ekte påskestemning.

Podkastverter: Ellen Asplin og Eivind Thorsen

Produsent: Susan Melleby
Lydtekniker: Jon Anders Bjerva
Utgiver: Vestfoldmuseene IKS.

Kontakt oss på kommunikasjon@vestfoldmuseene.no dersom du har innspill til eller spørsmål om podkasten.

Hvis du vil være sikker på å få med deg de fremtidige episodene, kan du abonnere via ulike podkastkanaler:

Hør spennende samtaler mellom podkastvert, kulturhistoriker og museolog Ellen Asplin og en rekke kunnskapsrike kollegaer og gjester.