TidsforDRIV sesong 4 - Vikingskip, ett tusen år gammel dansegulv og tokt

En samtale om Klåstadskipet.

Vi har historiker og vikingekspert Fredrik Bjønnes med oss i studio. I denne episoden lærer vi mer om Klåstadskipet, hvordan det ble funnet og tolkningen av skipet, og om vikingtokter generelt. Visste du for eksempel at vikingene ikke kom og dro så fort som vi kanskje trodde?

Gjest: Fredrik Bjønnes

Verter: Ellen Asplin og Eivind Thorsen

Produsent: Susan Melleby
Lydtekniker: Jon Anders Bjerva
Utgiver: Vestfoldmuseene IKS.

Kontakt oss på kommunikasjon@vestfoldmuseene.no dersom du har innspill til eller spørsmål om podkasten.

Hvis du vil være sikker på å få med deg de fremtidige episodene, kan du abonnere via ulike podkastkanaler:

Bildet viser en smilende kvinne kledd i sort. Hun står og holder en stor bok som er åpen. På bildet står det Tidsfordriv - en podkast fra Vestfoldmuseene

Hør spennende samtaler mellom podkastvert, kulturhistoriker og museolog Ellen Asplin og en rekke kunnskapsrike kollegaer og gjester.