Hopp til hovedinnhold

Bestill møterom og selskapslokaler

Ønsker du å leie møterom eller selskapslokaler? Vi har lokaler tilpasset alt fra kurs, møter og konferanser til dåp, konfirmasjon, bryllup og julebord

Lokaler til alle anledninger

  • Vestfoldmuseene har utleie av lokaler i hele Vestfold 
  • Nydelige selskapslokaler for bryllup, dåp, julebord og fest
  • Moderne rom til møter, kurs og konferanser
  • God kapasitet og fasiliteter

Praktisk informasjon

Om lokalene våre

Alle våre lokaler tilhører ulike museer. Ved leie utenom åpningstid skal en person fra museets serveringspersonell være til stede, fra gjestene kommer til det låses for kvelden. Serveringspersonalet er behjelpelig med servering, rydding og oppvask, og er ansvarlig for låsing. Det er mulig å leie inn flere enn én til servering ved avtale.

Noen av våre lokaler og uteområder er verneverdige og er del av vårt fylkes kulturarv. Vi ønsker at alle hjelper oss med å ta vare på lokaler og områder for fremtidige generasjoner. Dette gjør også at ikke alle typer selskaper er egnet i våre lokaler eller på våre områder.

Ansvarlig leietaker må være over 25 år.

Hvor tidlig bør lokalet bookes?

Vi anbefaler alle å være tidlig ute med de ulike typene bookinger. Dette gjelder spesielt ved konfirmasjon, julebord og bryllup. Vi opplever stor pågang av henvendelser for denne typer arrangementer i visse perioder. Konfirmasjoner og bryllup kan bookes og bekreftes allerede et år i forkant av selve selskapet. Seminarer, møter og konferanser bør bookes senest to måneder i forkant. Ta gjerne kontakt med oss selv om du er sent ute. Vi prøver alltid å finne gode løsninger, også ved kort varsel.

Hvordan foregår betaling?  

Alle våre kunder skal betale på forskudd, med mindre annet er avtalt. Det er valgfritt om dere ønsker å komme innom oss og betaler direkte i resepsjonen eller motta en forskuddsfaktura.  Beløpet inkludert tilleggsvarer skal være betalt innen arrangementet skal starte. Resten av oppgjøret faktureres i etterkant. Evt. dersom dere skulle ha betalt for mye returneres dette etter avsluttet arrangement. 

 Hva er avbestillingsvilkår?

Avbestilling blir fakturert med et generelt avbestillingsgebyr på kr 1 500,-. Gebyret dekker administrativt arbeid og eventuelle befaringer.I tillegg har vi følgende avbestillingsfrister og avbestillingsregler:

Bryllup har 12 måneders avbestillingsfrist. Halvparten av leiebeløpet faktureres for arrangementer som avbestilles mindre enn 12 måneder før arrangementsdato. Hele beløpet faktureres for avbestillinger som skjer mindre enn 6 måneder før datoen.

Konfirmasjoner har 6 måneders avbestillingsfrist. Halvparten av leiebeløpet faktureres for arrangementer som avbestilles mindre enn 6 måneder før arrangementets dato. Hele beløpet faktureres for avbestillinger som skjer mindre enn 4 måneder før datoen.

Selskap/julebord/firmafester har 3 måneders avbestillingsfrist. Halvparten av leiebeløpet faktureres for arrangementer som avbestilles mindre enn 3 måneder før arrangementsdato. Hele beløpet faktureres for avbestilling som skjer mindre enn 8 uker før arrangementsdatoen.

Seminarer/møter/konferanser har 8 ukers avbestillingsfrist. Halvparten av leiebeløpet faktureres for arrangementer som avbestilles mindre enn 8 uker før arrangementsdato. Hele beløpet faktureres for avbestilling som skjer mindre enn 4 uker før datoen.

 Hva er inkludert i leiebeløpet?

Leiebeløpet inkluderer leie av lokalet og utvask. Priser for kveld og helg inkluderer betjening i inntil 6 timer. Bookingen anses som gjennomført når tilsendt kontrakt er returnert signert til oss per post eller e-post.

Teknisk utstyr: Det er trådløst nettverk i stort sett alle lokaler, og lydanlegg, lerret og projektor i våre saler som kan brukes uten ekstra kostnad. Vi anbefaler å bruke bærbar PC med HDMI til projektor. Om man ikke har bærbar PC med HDMI, må man ta med eget egnet utstyr, inkludert egen overgang til HDMI. Vi tilbyr ikke teknisk support på dagen, så gjester har selv ansvar for å betjene vårt utstyr.

Er lokalene tilrettelagt for bevegelseshemmede?

Ja, alle våre områder er tilrettelagt for adkomst med rullestol. Mer om dette kan du lese i beskrivelsen til våre selskapslokaler.

Kan vi tilpasse for ulike allergier og diettbehov?

Ja, dette avtales med oss senest to uker før selskapet. På grunn av leveringstider hos våre leverandører kan vi ikke ta hensyn til allergier som oppgis nærmere enn to uker før selskapet.

Kan vi ta med egen mat og drikke?

Nei, det er ikke tillatt med egen mat eller drikke. Mat og drikke kjøpes via oss. Vi har skjenkebevilling på alle våre selskapslokaler. Regler fra Mattilsynet gjør det vanskelig å tilrettelegge for medbrakt mat, da dette faller utenfor vårt sporingssystem.

Eventuelle medbrakte kaker avtales med oss direkte. Vi har noen begrensninger i forhold til antall kaker og type anledning. Dette er både som følge av et strengt regelverk fra Mattilsynet knyttet til sporbarhet, og begrensninger knyttet til lagringskapasitet. 

Vi følger Norsk lov om omsetning av alkoholholdig drikke (alkoholloven).

Hva gjør vi dersom vi påfører bygningen eller interiør skade?

Alle skader på gjenstander eller bygning skal meldes til serveringspersonell eller kontaktperson for deres leieperiode. Vi ber om at våre gjester hjelper oss å ta vare på bygninger og interiør. Kostnader tilknyttet eventuelle ødeleggelser, brudd på røykebestemmelser, mangelfull opprydning o.l. under leieforholdet påløper leietaker.

Hvordan er det med bordsetning, opprigging og nedrigging av lokalet?

Leietaker har selv ansvar for å rigge opp og ned lokalet etter ønsket oppsett. Dersom det er ønskelig at vi bistår med opp- og nedrigging av lokalet, påløper et gebyr for arbeidstimer som brukes til dette.

Er det tillatt å pynte?

Pynting avtales på forhånd. Dersom man ønsker å pynte dagen før, medfører dette et gebyr for at vi låser dere inn og ut av lokalet. Pynting dagen før forutsetter også at lokalet ikke benyttes eller er utleid dagen før deres leieperiode. Vi kan bistå med hvite duker til bordene for kr 49,- per person. Blomster og annen pynt står leietaker selv ansvarlig for. Det er ikke tillatt med levende lys i noen av våre lokaler, men vi kan bistå med blant annet LED-telys etter avtale.

 Hvor lenge har vi lokalet og hvor lenge kan vi holde på?

Alle arrangementer skal være avsluttet senest kl. 00:00. 

Lokaler for kurs, møter og konferanser:

Med tilgang til takterrasse

Selskapslokaler:

Med tilgang til takterrasse

Kontaktinformasjon

For informasjon om våre ulike tilbud, lokaler og priser, ta kontakt med oss. på booking@vestfoldmuseene.no

Museum24:Portal - 2024.05.16
Grunnstilsett-versjon: 1